key word stuffing), niemniej jednak też przydatność tego tekstu dla czytelnika. Pozycjonowanie i optymalizacja tekstów pisanych dla czytelników w sieci weszła na inny poziom. Styl pisania, prawidłowość gramatyczna i informacyjna stała się podobnie ważna jak frazy umieszczane w opisie. W dodatku zbyt duża ilość słów podstawowych w jednym artykule mogła doprowadzić do sytuacji odwrotnej i miejsce witryny w rankingu wyszukiwania spadało. Unikalność tekstów a SEO Ponadto, wyszukiwarki promują teksty, które są popularne pomiędzy czytelników. Im więcej znajduje się odniesień do tekstu, czy to w postaci linków czy opinii klientów, teksty są bardziej wartościowe dla bootów. Wyszukiwarki nie tolerują kopiowania i plagiatu. Za takie praktyki, strona internetowa może zostać umieszczona na szarym końcu w rankingu wyszukiwania. Ceniona jest oryginalna, jedyna w swoim stylu i atrakcyjna treść. Tworzone opisy towarów powinny być nowe. Teksty powinny być sformatowane, tak ażeby były proste do czytania. Właściwa długość artykułów, niepowtarzalność słownictwa w nich zawartego pomaga wypozycjonować stronę na wyższe miejsce w rankingu wyszukiwania algorytmu google. Strony muszą zawierać unikalne znaczniki, nagłówki i tytuły w odpowiednich formatach także pomoże dostać wyższe miejsce w wynikach. Systematyczna kontrola SEO Tekst nie wystarczy napisać raz. Marketing pozycjonowania zaleca, aby teksty w witrynach były regularnie odświeżane i uzupełniane. Systematyczna kontrola własnych stron umożliwi wyprzedzić konkurencję i zadbać o klientów. Taką kontrolę tekstów na wortalach i ciągłe ulepszanie nazywane jest audytem pod kątem optymalizacji SEO i może zostać zlecone specjalistycznej firmie zewnętrznej.
Zobacz również: kampania google adwords