. To w nich obecnie występują tego rodzaju filtry i nazywane są GPF. Zasada działania jest identyczna z tym, jak funkcjonuje dieslowski filtr dpf. O tym, że filtr dpf jest zapchany może świadczyć kilka faktów. Powinno się do nich między innymi powiększenie obrotów silnika na starcie, szarpanie kierownicy, kłopoty z rozruchem (auto nie odpala, rozrusznik długo kręci i nic się nie dzieje), zapach spalin, wyższe spalania (nawet do jednego litra na 100 km). Niektórzy kierowcy mówią również, że wyraźnie czuć smród spalin, ale są i tacy, którzy uważają, że ten jest w każdej sytuacji wyczuwalny. Przepalania, czy też wypalanie dpf, czyli naprawa dpf łódź powinna być przeprowadzana w warsztacie. Niezbędny jest do tego bowiem specjalny sprzęt. Filtr cząstek stałych podłącza się do specjalnego urządzenia i kontroluje, czy jest drożny. Następnie myje się go kilka razy specjalnym płynem, a potem szybko suszy w bardzo wysokiej temperaturze. Po dokładnym wyczyszczeniu i wysuszeniu całego filtra dpf, po raz drugi powinno się sprawdzić jego wymianę. Warsztaty, w których wykonywana jest naprawa układów wydechowych łódź, robią też serwis filtra dpf. Rzadko niezbędna jest wymiana takiego filtra na nowy. Najczęściej wystarczy go wyczyścić i przez kolejne 200 tysięcy kilometrów jest spokój.
Więcej: naprawa dpf łódź.